השקעות קטנות למתחילים

השקעות קטנות למתחילים

השקעות קטנות למתחילים הן דבר שיש התעניינות רבה סביבו. כל זאת עקב הרצון של כל אחד מאיתנו לבצע את דריסת הרגל הראשונה שלנו בעולם ההשקעות בצעדים קטנים ובטוחים יחסית. למעשה, לדעתנו אפילו חובה להתחיל את דרכנו בשוק ההון בהשקעות מזעריות. אופציה נוספת בתור התחלה היא חלוקת ההשקעה שלנו ל ״מנות״ על ידי מיצוע (יוסבר בהמשך). הרעיון הוא פשוט: ללמוד פרקטית בתור בהתחלה תוך מזעור סיכונים.

איך נדע מהן השקעות קטנות למתחילים?

עולם שוק ההון הוא גדול ורחב וישנן הרבה אפשרויות השקעה ולכן בדרך כלל נובע הבלבול בקרב משקיעים מתחילים. על מנת לפשט את הנושא בתור התחלה נכיר שני מושגים: מניות ומדדים.
מניה היא נייר ערך של חברה ספציפית, ועל כן סיכון ההשקעה שלנו תלויה בהצלחתה של אותה חברה. לעומת זאת מדד הוא מעין ״צבר״ של מספר מניות, לרוב מספר רב של מניות. המניות שמרכיבות את המדד יכולות להיות מאותו התחום (בשוק ההון נקרא ״סקטור״) או שהן לא ממש קשורות אחת לשניה.
כעת ניתן להבין כי במדד שכולל פיזור רחב שמניות, הסיכון שלנו מפוזר בהתאם באופן רחב יותר ועדיין ההשקעה היא במניות. אם עדיין לא הבנתם אז תשאלו את עצמכם מה הסיכוי שכמה מאות מניות יקרסו לאורך זמן מאשר מניה אחת בודדת. מסיבה זאת משקיעים מתחילים רבים בוחרים להשקיע תחילה במדדים (ואפילו להישאר שם לשנים רבות). נקודה מעניינת שתרצו לדעת היא שגם חברות הביטוח ובתי ההשקעות לרוב יפזרו חלק ניכר מכספכם על מדדים.

כיצד מתחילים להשקיע במדדים?

אז הבנו שמדדים הם דרך מצוינת עבור השקעות קטנות למתחילים , וכעת נסביר איך להשקיע בהם. ראשית נדע כי מדד פועל קצת אחרת ממניה, בכך שאנחנו לא יכולים לקנות אותו פיזית. מה זאת אומרת? ניקח לדוגמא את מדד הs&p500 שכולל את 500 המניות של החברות המובילות בארה"ב (כאן תוכלו לקרוא מידע נוסף אודות איך להשקיע כסף בבורסה בארהב) . אם נרצה לקנות פיזית את כל המניות אנחנו נצטרך ממש לעשות זאת, מתיש נכון?

לשם כך יצרו דבר מיוחד הנקרא תעודת סל (או קרן מחקה). קרן מחקה היא נייר ערך שעוקב אחר המדד האמיתי וכל המניות שהוא מכיל. תעודת הסל או הקרן שאנחנו קונים לרוב אינה כוללת פיזית את המניות. מה שכן, יש חברות השקעה שמוכרות קרנות כאלו בעוד שלחברה עצמה כן יש אחזקות פיזית במניות שמכילות את המדד.
בסופו של דבר נזכור כי השקעה במדדים עם על ידי ניירות ערך שמחקים את התשואות שלהם.

לקריאה והשוואה אודות תעודות סל וקרנות מחקות היכנסו לכאן

**חשוב להדגיש כי אין באמור המלצה לפעולה כלשהי, וכל הנאמר במאמר זה הינו דעה אישית בלבד ונועד למידע אודות דרכי השקעה בשוק ההון.

השקעות קטנות למתחילים
אז למה אתם מחכים ?

2 מחשבות על “השקעות קטנות למתחילים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן