איך לחסוך כסף

 איך לחסוך כסף ? אחת ולתמיד!

איך לחסוך כסף זוהי שאלה שכמעט כל אחד מאיתנו שאל עצמו לפחות מספר פעמים. בעידן של היום, בו תרבות הצריכה שלנו הולכת וגוברת, קשה יותר ויותר לחסוך. במאמר שלפניכם נסביר בפשטות כיצד ניתן לחסוך כסף בכל חודש, ואפילו סכומים גבוהים במיוחד. כל זאת, על מנת שנוכל לנתב את הכסף שחסכנו להשקעות וכך להגדיל את ההון לאט לאט. אפשרות מצויינת בתור התחלה היא להשקיע בשוק ההון לדוגמא. בכך, נקרב את עצמנו יותר ויותר לעצמאות כלכלית.

 

כדי לחסוך כסף התחילו מבניית תקציב

דבר ראשון, אולי החשוב ביותר – הוא בניית התקציב. לפני שנגלה איך לחסוך כסף חשוב להבין, שכדי להצליח לחסוך, עלינו לדעת כמה לחסוך בכל חודש. אם ננסה ללכת לפי השיטה המסורתית לפיה חוסכים כמה שמצליחים ופשוט ״זורמים עם זה״, אנחנו ניכשל. הסיבה לכך היא שרבים לא מגדירים יעד כספי מסוים לעמוד בו מבחינת חיסכון. לכן, בצורת עבודה כזאת סביר להניח שאף פעם לא נצליח לחסוך את הסכום שאנו רוצים. ככה זה עובד, פשוט מאוד. כדי להחליט מה יהיה יעד החיסכון החודשי שלכם, תצטרכו לשבת עם עצמכם ולקחת דף ועט. הכינו טבלה ובה פרטו את ההכנסות ואת ההוצאות הקבועות שלכם. כעת החליטו על אחוז מסוים מסך ההכנסות שלכם שאותו אתם רוצים לחסוך. זכרו –  ככל שתחסכו יותר, תוכלו להשקיע יותר ולקצר את זמן ההגעה ליעד הפיננסי שלכם. אולם, אל תחליטו על סכום שאתם יודעים שיש סיכוי טוב שלא באמת תצליחו לחסוך אותו.

 

שלמו קודם לעצמכם

בכל חודש, לפני שאתם רצים לשלם את ההוצאות הקבועות שלכם, שלמו קודם לעצמכם. פירוש הדבר הוא שדבר ראשון לאחר שקיבלתם את ההכנסות שלכם (משכורת וכו׳) העבירו את סכום היעד החודשי של תקציב החיסכון שלכם. ברגע שעשיתם זאת על ההתחלה, זה כבר לא יחמוק לכם מהידיים כמו בעבר כאשר הלכתם לאיבוד עם כל ההוצאות. לאחר מכן, תוכלו לשלם את ההוצאות שלכם. אך גם בהוצאות יש מה לעשות.

 

איך לחסוך כסף בהוצאות ?

בתחילת המאמר הזכרנו את תרבות הצריכה ההולכת וגדלה שלנו כחברה. ובכן, אין ספק שישנה מלחמה שקטה בין כולם של מי משחק הכי טוב את המשחק של ״אני חי את החיים הטובים״. חשבו רגע, איך אפשר לחסוך בצורה כזאת ? האבסורד הוא שהדברים האלו, הם לצערנו יותר נחלתם של אנשים שאין להם, מאשר אלו שיש להם (אלה שיש להם לא צריכים להוכיח). משמעות הדבר היא, שאדם ממעמד הביניים לא צריך לטוס בכל שנה יותר פעם אחת לחו״ל לדוגמא . כמו כן לא צריך לקנות הדברים הכי יקרים, ונסו לעשות השוואת מחירים על רוב הדברים שאתם קונים. כך, תגלו שתוכלו לחסוך המון כסף גם בשגרה. צמצום הוצאות משמעותו הגדלת הסכום שאפשר להעביר לטובת החסכון, כלומר לטובת ההשקעות. עוד משהו שמקרב אתכם אל החופש הכלכלי.

 

לסיכום

כל צעד קטן (גם אם נראה שולי) יעזור לכם להתקדם לעבר המטרה הגדולה שלכם, כמו שכל פאזל מורכב מהרבה מאוד חלקים. לכן, אל תזניחו דברים קטנים שיכולים לסייע להגיע ליעד הכלכלי שלכם.

אז אם שאלתם את עצמכם איך לחסוך כסף לדירה, או באופן כללי על חיסכון, נסו להקפיד על הכללים שאמרנו. וזכרו – הסדר, הגדרת היעדים והוויתור האישי שווה את זה.

 

לקריאה באתרים נוספים אודות דרכים לחיסכון היכנסו לכאן

לקריאה אודות השקעות בשוק ההון היכנסו לכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן